Reglement

De BankGiro Loterij volgt de gedrags- en reclamecode kansspelen.

Download de Gedragscode voor kansspelaanbieders (PDF)

Download de Reclamecode voor kansspelaanbieders (PDF)

klik hier om deze pagina te printen

Deelnemersreglement BankGiro Loterij

Dit reglement treedt in werking op 1 januari 2017.

Artikel 1, Organisatie

1.  De BankGiro Loterij N.V., Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam, organiseert de BankGiro Loterij.
2.  De afdracht wordt aangewend ter verwezenlijking van doeleinden van algemeen belang gelegen op het terrein van cultuur, natuurbehoud en maatschappelijk welzijn. Hierbij kan een deelnemer aangeven aan welke begunstigde dient te worden afgedragen (de zogenaamde geoormerkte deelname). Doet de deelnemer dit niet, dan komt zijn inleg ten goede aan door de BankGiro Loterij N.V. aangewezen begunstigde. Begunstigden kunnen eerst een bijdrage uit de opbrengst van de BankGiro Loterij ontvangen als zij daartoe een overeenkomst met de BankGiro Loterij N.V. gesloten hebben. De ongeoormerkte inleg van de extra trekkingen komt ten goede aan door de BankGiro Loterij N.V. aan te wijzen begunstigden.
3.  Van overheidswege wordt toezicht uitgeoefend op de BankGiro Loterij N.V. Bij de uitvoering voldoet de BankGiro Loterij aan de van overheidswege gestelde eisen en aan de in de hierna te noemen vergunning gestelde eisen.
4.  De vergunning voor de uitvoering van de BankGiro Loterij is op 23 december 2016 door de raad van bestuur van de Kansspelautoriteit verleend onder kenmerk 10235.
5.  Degene die deelneemt aan de BankGiro Loterij is gebonden aan de bepalingen van dit reglement. Dit reglement kan door de BankGiro Loterij N.V. van tijd tot tijd worden gewijzigd. De geldende versie van dit reglement is te vinden op www.bankgiroloterij.nl/reglement en op aanvraag verkrijgbaar bij de BankGiro Loterij N.V.
6.  De deelnemersadministratie van de BankGiro Loterij N.V. wordt tezamen gevoerd met die van de Nationale Postcode Loterij N.V. en de VriendenLoterij N.V. Gegevens van deelnemers worden apart per loterij geregistreerd. De deelnemersadministratie van de Nationale Goede Doelen Loterijen is aangemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
7.  Degene die geen informatie van de BankGiro Loterij N.V. wenst te ontvangen kan dat aan de BankGiro Loterij N.V. schriftelijk, telefonisch of via internet doorgeven. Na een verwerkingsperiode zal diegene niet meer worden aangeschreven op de hierbij doorgegeven gegevens.

Artikel 2, Voorschriften voor deelname

Deelname aan de BankGiro Loterij staat open voor alle natuurlijke personen van 18 jaar en ouder. Ook staat deelname open voor rechtspersonen.

Artikel 3, Speelwijze

1.  De deelnemer aan de BankGiro Loterij speelt mee met zijn lotnummer, dat bestaat uit de laatste 5 cijfers van zijn bankrekeningnummer of een zelfgekozen 5-cijfercombinatie. Het lotnummer wordt aangevuld met twee willekeurig door de BankGiro Loterij vast te stellen volgletters om ieder lot uniek te maken.
2.  Per (cijfer)code van 5-cijfers kunnen maximaal 99 loten worden uitgegeven aan één of meerdere deelnemers.
3.  Bij overschrijding van het maximale aantal loten per lotnummer worden deelnemers die met dat lotnummer mee willen spelen automatisch doorgeschoven naar het eerstvolgende beschikbare lotnummer.
4.  Het unieke lotnummer wordt bij de afschrijving van de inleg vermeld op het rekeningafschrift van de bankrekening waarvan de inleg voor deelname aan de BankGiro Loterij wordt afgeschreven [moment van incasso]. Dit rekeningafschrift geldt als bewijs van deelname en betaling aan de BankGiro Loterij, tenzij de afschrijving van de inleg ten behoeve van een trekking is teruggeboekt. Indien aan een trekking op een andere wijze dan omschreven onder artikel 5 lid 1 wordt deelgenomen, bijvoorbeeld met een gratis lot dan ontvangt de deelnemer daarvan schriftelijk (per post dan wel per e-mail) een bevestiging met daarin het lotnummer welke geldt als bewijs van deelname.
5.  De BankGiro Loterij N.V. organiseert 15 trekkingen per jaar, 12 maandelijkse (reguliere) en 3 extra trekkingen. Een trekking van de BankGiro Loterij omvat tevens het in artikel 9 omschreven gratis toegevoegde spel. In de vergunning van de BankGiro Loterij worden de maandelijkse trekkingen omschreven als ‘loterijen’. Waar hierna in dit deelnemersreglement de term ‘trekking’ wordt gehanteerd wordt hiermee ‘loterij’ in de zin van de vergunning bedoeld.
6. De directie van de BankGiro Loterij N.V. kan besluiten naast de trekkingen genoemd in het vorige lid additionele trekkingen te organiseren tot het maximale aantal toegestaan in de in artikel 1 lid 4 genoemde vergunning, waarvoor deelnemers zich separaat kunnen opgeven en waarvoor separaat inleg gevraagd kan worden. Ook kan de directie van de BankGiroLoterij N.V. besluiten speciale groepen van deelnemers gratis aan door haar te organiseren additionele trekkingen te laten deelnemen. Het prijzenpakket voor gratis deelnames aan de in dit artikel bedoelde additionele trekkingen zal niet ten laste komen van het gecommuniceerde jaarlijkse prijzenpakket.

Artikel 4, Speelgeheim

De namen van deelnemers of prijswinnaars mogen slechts met hun uitdrukkelijke toestemming aan een derde of derden worden bekend gemaakt.

Artikel 5, Aanvraag, wijziging en beëindiging deelname

1.  Aanvragen voor deelname tot wederopzegging kan men doen door aan de BankGiro Loterij N.V. schriftelijk, telefonisch of via internet een doorlopende machtiging tot automatische incasso af te geven op de door de BankGiro Loterij N.V. aangegeven wijze. De deelnemer machtigt de vennootschap om de inleg voor zijn lot/loten tot wederopzegging van het door de deelnemer opgegeven bankrekeningnummer te incasseren. De deelname wordt binnen 5 werkdagen na opgave daarvan aan betrokkene schriftelijk (per post dan wel per email) bevestigd. In de bevestiging van de BankGiro Loterij van de deelname wordt aangegeven in welke speelmaand de deelname aanvangt.
2.  De BankGiro Loterij N.V. behoudt zich het recht voor niet goed leesbare of niet volledige aanvragen voor deelneming niet te verwerken en geen opvolging te geven aan daarop aangegeven vragen of opmerkingen.
3.  Indien incasso van het inleggeld van het opgegeven bankrekeningnummer in de eerste maand van deelname niet mogelijk is, is de Loterij bevoegd maar niet verplicht die deelname als niet tot stand te zijn gekomen te beschouwen. De deelnemer wordt hiervan schriftelijk (per post dan wel per e-mail) op de hoogte gebracht op het bij de Loterij bekende (e-mail)adres dat op de aanvraag is vermeld.
4.  Deelname is ook mogelijk door middel van gratis loten. Een deelnemer kan met maximaal 3 gratis loten aan een trekking deelnemen.
5.  Met inachtneming van het hierna in artikel 6 bepaalde geldt dat deelnemer hij is die zich verplicht heeft tot wederopzegging aan elke trekking van de BankGiro Loterij deel te nemen én BankGiro Loterij N.V. gemachtigd heeft de daartoe benodigde inleggelden van zijn bankrekeningnummer af te schrijven. In geval bestaande deelnemers, die zich conform dit artikel hebben aangemeld, via de telefoon, internet of op ander wijze meer loten hebben aangevraagd, zal de overeenkomstige inleg op basis van artikel 6.1 automatisch van het opgegeven bankrekeningnummer worden afgeschreven. In dat geval wordt de mutatie in het deelnemersbestand binnen 5 werkdagen na opgave daarvan, aan betrokkene schriftelijk (per post dan wel per e-mail) bevestigd.
6.  Bij fouten en gebreken, zoals bijvoorbeeld maar niet beperkt tot druk- en zetfouten en technische verstoringen, waardoor deelname aan de BankGiro Loterij niet tot stand gekomen of niet mogelijk is, neemt degene die wilde deelnemen niet deel aan welke trekking ook en ontvangt hij - op zijn verzoek of op initiatief van de BankGiro Loterij N.V. - het eventueel door hem betaalde inleggeld retour. Aanspraken anders dan het betaalde inleggeld kunnen natuurlijke personen en rechtspersonen jegens BankGiro Loterij N.V. niet geldend maken. Zowel de deelnemer als BankGiro Loterij N.V. zijn verplicht elkaar zo spoedig mogelijk van geconstateerde fouten en gebreken op de hoogte te stellen.
7.  De deelnemer dient er voor zorg te dragen dat de BankGiro Loterij N.V. beschikt over de juiste naam- en adresgegevens.
8.  Een verhuizing kan worden doorgegeven op een van de volgende manieren: telefonisch, schriftelijk, via het contactformulier op de website of via de persoonlijke pagina van de deelnemer. Deelnemers ontvangen een bevestiging op schrift (per post dan wel per e-mail) van een door hen opgegeven verhuizing. Alle overige wijzigingen niet inhoudende een verhuizing (bijv. correcties in de naam van de deelnemer of wijziging van het e-mailadres) kunnen zowel schriftelijk, telefonisch of via de website worden doorgegeven en worden per eerstvolgende mogelijkheid van kracht.
9.  Een adreswijziging die is ontvangen door de BankGiro Loterij N.V. resulteert in een wijziging in de gezamenlijke deelnemersadministratie zoals beschreven in artikel 1 lid 6. Hetgeen in het vorige lid is aangegeven is gezien artikel 1 lid 6 eveneens van toepassing indien dit verzoek wordt ontvangen door de Nationale Postcode Loterij N.V. of de VriendenLoterij N.V. Een verzoek ontvangen door een van deze entiteiten geldt als zijnde mede ontvangen door de BankGiro Loterij N.V.
10. Gehele of gedeeltelijke beëindiging van deelname aangegaan tot wederopzegging kan door deelnemer op elk van de volgende wijzen plaatsvinden: a) schriftelijk (per brief), adres Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam b) telefonisch via telefoonnummer 0900-3001600 (EURO 0,50 per gesprek) of c) via de website www.bankgiroloterij.nl. Een schriftelijke beëindiging van de deelname dient ondertekend te worden door de deelnemer en voorzien te zijn van diens voor- en achternaam en lotnummer(s) teneinde de beëindiging te kunnen verwerken. De opzegtermijn bedraagt tenminste een maand. De deelnemer ontvangt een bevestiging van de beëindiging. Met de (gehele of gedeeltelijke) beëindiging van de deelname eindigt ook (geheel of gedeeltelijk) de door de deelnemer verstrekte machtiging om de maandelijkse inleg automatisch van zijn bankrekeningnummer af te schrijven.
11. De BankGiro Loterij N.V. is gerechtigd om naast de grond zoals vastgelegd in artikel 6 lid 8, de deelname geheel of gedeeltelijk eenzijdig te beëindigen in elk van de volgende gevallen: a) kennelijke wilsonbekwaamheid aan de zijde van een deelnemer waardoor de betreffende deelnemer er niet in slaagt zijn deelname zelf te beëindigen; b) onbetamelijk gedrag jegens de BankGiro Loterij en/of haar medewerkers; c) (een redelijk vermoeden van) misbruik of fraude. De deelnemer zal van de beëindiging schriftelijk (per post dan wel per e-mail) op de hoogte worden gebracht op het bij de BankGiro Loterij bekende adres.

Artikel 6, Inleg

1.  De kosten van één lot –hierna ook inleg genoemd- zijn:
• Voor een lot met deelname zonder de WeekprijzenVerdubbelaar EURO 13,00 (EURO dertien) per trekking.
• Voor een lot met deelname met de WeekprijzenVerdubbelaar met daarin een lottoeslag van EURO 0,50 (vijftig Eurocent) een totaalbedrag van EURO 13,50 (EURO dertienvijftig) .
2.  Inleg -(voor een lot met deelname met of zonder de WeekprijzenVerdubbelaar) moet door een (nieuwe) deelnemer voorafgaand aan een trekking zo tijdig zijn voldaan dat hem het lotnummer als genoemd in artikel 3 kan worden toegekend en/of het lotnummer op de trekkingslijst kan worden geplaatst. Ook gratis deelnemende loten worden met het toegekende lotnummer op de trekkingslijst geplaatst.
3. De inleg van deelnemers aan de BankGiro Loterij wordt voorafgaand aan trekking van de door de deelnemer opgegeven bankrekening afgeschreven. De afschrijving van de inleg van de deelnemer geschiedt op grond van een daartoe door de deelnemer aan de vennootschap verstrekte machtiging.
4. Mocht het afschrijven niet lukken dan wel de afschrijving ten behoeve van een trekking door de deelnemer of de bankinstelling van de deelnemer zijn teruggeboekt, is BankGiro Loterij N.V. bevoegd, maar niet verplicht ten behoeve van die trekking nog minimaal één incassopoging te doen plaatsvinden.
5. Als geen afschrijving, om welke reden ook, kan plaatshebben, of de afschrijving ten behoeve van een trekking door de deelnemer of de bankinstelling van de deelnemer is teruggeboekt, geldt dat niet geldig kan worden/is deelgenomen aan de trekking waarvoor die afschrijving benodigd was. De deelnemer heeft in dat geval geen recht op uitbetaling van een eventueel gewonnen prijs.
6. Indien de afschrijving ten behoeve van een trekking door de deelnemer of de bankinstelling van de deelnemer is teruggeboekt, maar de Loterij hiervan niet tijdig voor de trekking op de hoogte is dan wel na de trekking de afschrijving ten behoeve van een trekking door de deelnemer of de bankinstelling van de deelnemer is teruggeboekt, wordt de deelnemer geacht geldig aan die trekking te hebben deelgenomen en blijft de deelnemer verplicht de inleg aan de BankGiro Loterij te voldoen. Daarnaast kan de BankGiro Loterij hiertoe kosten zoals incassokosten in rekening brengen.
7. Indien twee opeenvolgende trekkingen om welke reden dan ook geen inleg van het door de deelnemer opgegeven bankrekeningnummer kan worden afgeschreven of de afschrijving door de deelnemer twee keer is teruggeboekt, kan de BankGiro Loterij N.V. de deelname eenzijdig beëindigen. Indien de bankinstelling meldt dat incasso van het betreffende bankrekeningnummer met onmiddellijke ingang en definitief niet meer mogelijk is, wordt de deelname door de Loterij eenzijdig beëindigd. De deelnemer zal van de beëindiging schriftelijk (per post dan wel per e-mail) op de hoogte worden gebracht op het bij de BankGiro Loterij bekende adres.
8. Bij elke afschrijving wordt door BankGiro Loterij N.V. vermeld onder welk lotnummer de deelnemer meespeelt. Deze afschrijving wordt door BankGiro Loterij N.V. beschouwd als deelnamebevestiging en het bankrekeningafschrift als deelnamebewijs, tenzij de afschrijving van het inleggeld ten behoeve van de betreffende trekking door de deelnemer is teruggeboekt. Indien aan een trekking wordt deelgenomen met een gratis lot dan wel een eenmalig lot, dan ontvangt de deelnemer daarvan schriftelijk (per post dan wel per e-mail) een bevestiging met daarin het lotnummer welke geldt als bewijs van deelname.
9. De BankGiro Loterij N.V. kan betaling via internet bankieren accepteren. In dit geval geldt een e-mail met daarin het lotnummer als bevestiging van de deelname en deelnamebewijs.
10. Bij de afschrijving van de inleg van meerdere lotnummers wordt door de BankGiro Loterij N.V. een willekeurige volgorde aangehouden.

Artikel 7, Winnende lotnummers

1.  Om de winnende lotnummers te bepalen, vindt vijftien keer per jaar een trekking plaats, twaalf maandelijkse trekkingen plus drie extra trekkingen [moment van trekking].
2.  De trekkingen zijn openbaar en vinden plaats onder notarieel toezicht. Daarvan wordt door de met het toezicht op trekking en prijsbepaling belaste notaris proces-verbaal opgemaakt.
3.  De notaris ten overstaan van wie de trekking geschiedt, is gerechtigd om, indien hij daarbij enige onregelmatigheid constateert of veronderstelt, de trekking/prijsbepaling ongeldig te verklaren en onverwijld een nieuwe trekking/prijsbepaling te doen plaatsvinden.
4.  De notaris bepaalt de volgorde van de te trekken prijzen.
5.  Om de winnende lotnummers te bepalen, vindt door de notaris een trekking plaats uit alle lotnummers die voor de betreffende trekking overeenkomstig dit reglement uitgegeven zijn.
Uitsluitend lotnummers waarmee geldig deelgenomen wordt aan de BankGiro Loterij en gratis meespelende loten kunnen prijswinnend zijn.

Artikel 8, Prijzenpakket

1.  Deelnemers dingen iedere trekking mee naar prijzen op uniek lotnummer en/of op lotnummer en/of op gedeeltelijk lotnummer (eindcijfer(s)).
2.  Het prijzenpakket bestaat in elk geval uit:

  • Dagprijs ter waarde van EURO 5.000,-;
  • Weekendprijs ter waarde van EURO 50.000,-;
  • Maandprijs ter waarde van EURO 1.000.000,-.
  • Indien voor de desbetreffende trekking de toeslag van de WeekprijzenVerdubbelaar voor het lot is betaald en de betreffende Dagprijs of Weekendprijs valt op dat lot, dan wordt voor dat lot de gewonnen Dagprijs of Weekendprijs verdubbeld. De WeekprijzenVerdubbelaar is niet van toepassing op de Maandprijs.

3. Ter vaststelling van de Maandprijs wordt uit alle in de betreffende maand deelnemende unieke lotnummers door de notaris het winnende unieke lotnummer getrokken. De Maandprijs wordt per maand afwisselend als volgt uitgekeerd:

  • Zes maanden per jaar op uniek lotnummer: sprake is van 1 winnaar;
  • Zes maanden op een toevoeging aan het unieke lotnummer (eerste gedeelte IBAN) bestaande uit de landcode, een variabel controlegetal en de bankcode (bijvoorbeeld NL64INGB): sprake kan zijn van meerdere winnaars.

4. Indien sprake is van meerdere winnaars bij de Maandprijs wordt het aandeel per lot in de Maandprijs bepaald door het aantal MiljoenenMunten gekoppeld aan het lot dat in de trekking meespeelt. Vanaf de trekking van de maand januari wordt per lot dat meespeelt in de trekking één MiljoenenMunt toegekend. Verzamelde MiljoenenMunten vervallen met ingang van elk nieuw kalenderjaar.
5. Op het eindcijfer van de meespelende lotnummers kunnen gewonnen speelkansen beschikbaar worden gesteld. Een gewonnen speelkans is een lot dat in een door de BankGiro Loterij te bepalen maand gratis meespeelt waarna het automatisch wordt stopgezet en verdere deelname op dit lot niet mogelijk is.
6.  Tot de prijzen in natura kunnen ook uitnodigingen behoren voor het bijwonen van een opname van een televisieprogramma of een ander programma. Elke genodigde die bij een televisieprogramma aanwezig is, maakt kans op extra geldprijzen, prijzen in natura of om als kandidaat in het televisieprogramma mee te spelen en daar geldprijzen en/of prijzen in natura te winnen. Alle deelnemers die niet bij een televisieprogramma zijn uitgenodigd, kunnen op een nader door de directie van de BankGiro Loterij N.V. te bepalen wijze in de gelegenheid worden gesteld dezelfde prijzen te winnen als die in een televisieprogramma worden gewonnen.
7.  Elke maand publiceert de BankGiro Loterij via door haar gekozen media het prijzenpakket voor de eerstvolgende trekking. Op een deelnemend lotnummer kunnen in één trekking meerdere prijzen vallen.
8.  De extra trekkingen van de BankGiro Loterij hebben een prijzenpakket dat aansluit bij de reguliere trekking zoals hiervoor omschreven behoudens de Maandprijs. De omvang van het prijzenpakket is gerelateerd aan het aantal meespelende loten in de extra trekkingen. Het prijzenpakket van de extra trekkingen wordt vooraf vastgesteld en gepubliceerd.

Artikel 9, Extra spel

1.  Iedere deelnemer aan de BankGiro Loterij speelt zonder extra kosten voor hem automatisch mee met het extra spel van de BankGiro Loterij met hetzelfde lotnummer als waarmee hij aan het hoofdspel deelneemt.
2.  De directie van de BankGiro Loterij N.V. is gerechtigd te bepalen of en wanneer een toegevoegd spel zal plaatsvinden.
3.  Het prijzenpakket van het toegevoegde spel wordt vooraf vastgesteld en gepubliceerd via door de BankGiro Loterij N.V. gekozen media.
4. De trekking van het toegevoegde spel vindt plaats door de notaris.

Artikel 10, Bericht aan deelnemers, uitkering prijzen

1. BankGiro Loterij N.V. maakt de winnende lotnummers en de daarbij behorende prijzen binnen twee weken na de desbetreffende trekking door publicatie daarvan via door haar gekozen media bekend [moment van bekendmaking]. Dag-, Weekend- en Maandprijzen worden gespreid over de maand bekendgemaakt.
2. BankGiro Loterij N.V. is gerechtigd na de in lid 1 bedoelde vaststelling de voor de diverse prijzen in aanmerking komende winnaars per prijsklasse in aantal bekend te maken, alsmede de winnende lotnummers en de daarop gevallen prijzen.
3. Aan de deelnemer van wie overeenkomstig het in dit Reglement bepaalde is vastgesteld dat door hem een prijs of een combinatie van prijzen is gewonnen, zal het hem toekomende prijzengeld, tenzij het bepaalde in lid 4 of 5 van dit artikel toepasselijk is, twee weken na de bekendmaking uiterlijk op de derde vrijdag na de dag van de bekendmaking per bankoverschrijving worden uitbetaald.
4. De in lid 3 van dit artikel genoemde derde vrijdag kan door de directie van de BankGiro Loterij N.V. zonder verdere aankondiging worden gewijzigd in de negende vrijdag, indien zulks naar haar oordeel en dat van de met het toezicht op de desbetreffende trekking en prijsbepaling belaste notaris noodzakelijk is om te voorkomen dat een goed verloop van de trekking en/of de uitkering van gewonnen prijzen in gevaar wordt gebracht.
5. Alle prijzen worden uitgekeerd aan de deelnemers door overschrijving op het bankrekeningnummer waarvan de inleg voor de trekking werd afgeschreven naar de BankGiro Loterij. Indien aan een trekking is deelgenomen via een gratis lot wordt de prijs uitgekeerd op de opgegeven bankrekeningnummer.
6. Prijzen in natura worden indien van toepassing afgeleverd op het bij de Loterij bekende adres. Indien dit adres niet blijkt te kloppen wordt door de Loterij geen verdere actie ondernomen. Overigens blijft ook voor deze prijzen lid 9 van dit artikel onverminderd van toepassing. Prijzen in natura zijn niet inwisselbaar voor geld tenzij dit expliciet is aangegeven.
7. Indien er sprake is van een terugboeking van de inleg van een lot waarop een prijs/prijzen is/zijn gewonnen, behoudt de BankGiro Loterij zich het recht voor om de gewonnen prijs/prijzen voor die trekking niet aan de betreffende deelnemer uit te keren, terug te vorderen en/of de inleg alsnog te incasseren.
8. Op prijzen waarover kansspelbelasting moet worden afgedragen zal de kansspelbelasting door BankGiro Loterij N.V. worden ingehouden.
9. Prijzen waarover binnen één jaar na de trekking niet door de winnaar is beschikt, of waarvoor zich binnen die periode geen winnaar heeft aangemeld, vervallen aan BankGiro Loterij N.V.
10. Aan de door de BankGiro Loterij gepubliceerde uitslagen kunnen geen rechten worden ontleend en deze zijn onder voorbehoud van typefouten en geslaagde en onherroepelijke incasso.

Artikel 11, Reclameren

1. Reclames over het niet of verkeerd toekennen van een prijs - waaronder ook het toekennen van een te lage prijs - moeten - op schrift en beargumenteerd - binnen één jaar na bekendmaking van de trekking waartegen wordt geageerd in het bezit zijn van BankGiro Loterij N.V. Na de termijn van één jaar kan niet meer gereclameerd worden.
2. Indien de reclame door de directie van de BankGiro Loterij N.V. wordt afgewezen en de deelnemer het daarmee niet eens is, zal de met het toezicht op de desbetreffende trekking belaste notaris als bindend adviseur over tijdig gedane reclames beslissen, zulks tenzij degene die reclameerde binnen 32 dagen nadat hij dat deed aan BankGiro Loterij N.V. te kennen heeft gegeven ervoor te kiezen over zijn reclame door de daartoe bevoegde rechter te laten beslissen.

Artikel 12, Afgelasting en uitsluiting

De directie van de BankGiro Loterij N.V. is gerechtigd een trekking uit te stellen of af te gelasten, indien naar haar oordeel een goed verloop daarvan in gevaar dreigt te komen. Dit besluit zal zo spoedig mogelijk worden gepubliceerd in tenminste twee landelijke dagbladen met vermelding van de nieuwe datum van trekking. Bij definitieve afgelasting van een trekking zal de door de deelnemers betaalde inleg, zoveel als dat mogelijk is, worden terugbetaald.

Artikel 13, Aansprakelijkheid

1. Ten aanzien van deelnemers geldt dat voor het weg- of zoekraken van ingevulde formulieren, kaarten, overmakingen, mededelingen van en aan hen tijdens het verzenden daarvan via de post, het internet of anderszins elke aansprakelijkheid van BankGiro Loterij N.V. is uitgesloten, evenals voor schade door strafbare handelingen van derden, zoals diefstal e.d.. Ook wordt geen aansprakelijkheid aanvaard door BankGiro Loterij N.V. voor schade direct of indirect veroorzaakt door buiten de invloedssfeer van BankGiro Loterij N.V. liggende omstandigheden. Dit geldt eveneens voor de door de BankGiro Loterij gepubliceerde uitslagen.
2. De BankGiro Loterij N.V. is niet aansprakelijk voor welke vertraging of fouten dan ook in de geautomatiseerde verwerking van de betalingsopdrachten bij de betreffende financiële of andere betrokken instellingen.
3. De BankGiro Loterij N.V. is niet aansprakelijk voor fouten of nalatigheden van derden bij de bezorging en uitgifte van prijzen in natura.
4. De BankGiro Loterij N.V. is niet aansprakelijk voor schade voor deelnemers veroorzaakt door het niet handelen in overeenstemming met dit reglement.

Contact

BankGiro Loterij
Van Eeghenstraat 70
1071 GK 
Amsterdam
Tel: 0900 - 300 1600 (€ 0,50 per gesprek)