Veelgestelde vragen

Bij de BankGiro Loterij bent u áltijd winnaar! Met de BankGiro Loterij VIP-KAART, die er is voor álle deelnemers, loopt u namelijk gratis naar binnen bij meer dan 50 topmusea en ontvangt u tot wel 50% korting op de leukste dagjes en avondjes uit.

Bekijk het actuele aanbod

Heeft u een VIP-KAART gerelateerde vraag? Hieronder vindt u veel antwoorden! U kunt ook contact opnemen met onze Ledenservice. Zij zijn elke werkdag tussen 9.00 en 21.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 en 16.00 uur bereikbaar op telefoonnummer 088 – 020 1030.

Waar vind ik de voorwaarden van de BankGiro Loterij VIP-KAART?
De voorwaarden van de BankGiro Loterij VIP-KAART zijn te vinden op www.bankgiroloterij.nl/vipkaart/voorwaarden.htm
Wat is de BankGiro Loterij VIP-KAART?
De BankGiro Loterij VIP-KAART geeft gratis toegang tot 50 musea en korting op kaarten voor theater, musicals, festivals en concerten. Kaarthouders maken bovendien kans op het bijwonen van exclusieve evenementen en arrangementen. De BankGiro Loterij VIP-KAART is exclusief voor deelnemers van de BankGiro Loterij. Met deze kaart wil de loterij haar deelnemers betrekken bij het werk van culturele instellingen en hen zelf laten ervaren waar zij aan bijdragen.
Waar is de BankGiro Loterij VIP-KAART geldig?
Hier vind u een overzicht van de musea en culturele instellingen waar de kaart geldig is. Op de website staan ook exclusieve evenementen en arrangementen voor BankGiro Loterij VIP-KAART-houders.
Ik wil graag een BankGiro Loterij VIP-KAART aanvragen
Neem contact op met onze Ledenservice via telefoonnummer 088 - 020 1030 (ma-vr 09.00 – 21.00 uur en za. tussen 10.00 en 16.00 uur) om een BankGiro Loterij VIP-KAART aan te vragen. De kaart wordt binnen twee weken thuisbezorgd.
Moet de BankGiro Loterij VIP-KAART geactiveerd worden voor gebruik?
Ja, de BankGiro Loterij VIP-KAART moet na ontvangst eenmalig geactiveerd worden op bankgiroloterij.nl/mijnvipkaart. U heeft hier uw VIP-KAARTnummer en postcode voor nodig. Na activatie kunt u uw kaart direct gebruiken.
Hoe vaak kan ik de BankGiro Loterij VIP-KAART gebruiken?
U kunt de kaart zo vaak gebruiken als u wilt, met een maximum van één gebruik per dag per museum bij deelnemende musea. Bij de overige aanbieders kan dit verschillen. De kaart geeft toegang voor 1 persoon bij de deelnemende musea. Bij de overige aanbieders kan dit verschillen.
Kan ik met mijn BankGiro Loterij VIP-KAART ook andere personen gratis meenemen?
De BankGiro Loterij VIP-KAART geeft gratis toegang tot de deelnemende musea voor één persoon. Op www.bankgiroloterij.nl/vipkaart zijn ook andere culturele aanbiedingen te vinden. Aanbieders kunnen daar zelf bepalen wat het aanbod is, daar kan dus ook korting voor meerdere personen worden aangeboden.
Kan ik een tweede BankGiro Loterij VIP-KAART aanvragen?
Als u met twee of meer loten meespeelt in de BankGiro Loterij kunt u een tweede BankGiro Loterij VIP-KAART aanvragen op www.bankgiroloterij.nl/tweedekaart
Ik heb twee BankGiro Loterij VIP-KAARTEN met mijn naam erop. Kan iemand anders een van mijn kaarten gebruiken?
Nee, de VIP-KAART is persoonlijk. Wat u kunt doen is de tweede VIP-KAART op naam laten zetten. Neemt u daarvoor contact op met onze Ledenservice via 088 - 020 1030 op werkdagen tussen 09.00 en 21.00 uur of op zaterdag tussen 10.00 uur en 16.00 uur. U krijgt dan een nieuwe VIP-KAART thuisgestuurd.
Tot wanneer is de BankGiro Loterij VIP-KAART geldig?
De BankGiro Loterij VIP-KAART is geldig zolang u meespeelt in de BankGiro Loterij.
Mijn BankGiro Loterij VIP-KAART is beschadigd of kwijt
Wat vervelend dat u uw BankGiro Loterij VIP-KAART bent verloren of dat de kaart is beschadigd. Neem contact op met onze Ledenservice via telefoonnummer 088 - 020 1030 (ma-vr 09.00 – 21.00 uur en za 10.00 – 16.00 uur). Wij sturen u dan een vervangende kaart toe.
Kan iemand de BankGiro Loterij VIP-KAART ook aanschaffen zonder mee te spelen met de BankGiro Loterij?
Nee, dat is niet mogelijk
Ontvangen de musea een extra bijdrage (naast de algemene steun) voor de VIP-KAART?

De musea ontvangen inderdaad voor ieder bezoek met de BankGiro Loterij VIP-KAART een percentage van de ticketprijs. Dit is dezelfde vergoeding als die de organisatie van de Museumkaart aan musea betaalt. Dit bedrag komt bovenop de vaste bijdrage die musea ontvangen van de BankGiro Loterij. Daarnaast levert de BankGiro Loterij VIP-KAART een positieve bijdrage aan de culturele sector, omdat de kaart cultuur nog toegankelijker maakt voor een grote groep mensen. We hopen dat de kaart een positief effect heeft op de loyaliteit van de BankGiro Loterij-deelnemers, en dat zij langer blijven meespelen door dit extraatje, waardoor we aan het eind van het jaar weer dezelfde opbrengsten of meer bij elkaar brengen om cultuur in Nederland te ondersteunen.

Wat gebeurt er met de BankGiro Loterij VIP-KAART wanneer ik mijn deelname aan de BankGiro Loterij beëindig?
Na beëindiging van de deelname wordt de kaart geblokkeerd.
Wordt de BankGiro Loterij VIP-KAART milieuvriendelijk geproduceerd?
De BankGiro Loterij VIP-KAART is gemaakt van recyclebaar PVC.
Van gerecycled PVC wordt granulaat gemaakt dat wordt gebruikt als grondstof voor bijvoorbeeld wegbewijzeringspaaltjes en kunststof hekjes.

Wat zijn de trekkings- en publicatiedata van de BankGiro Loterij?
De maandelijkse trekking van de BankGiro Loterij vindt plaats op de laatste doordeweekse dag vóór de 10e van de volgende maand (bijv.: de trekking van januari 2018 vindt plaats op 9 februari 2018). De Paastrekking vindt plaats op 12 maart 2018, de Herfsttrekking op 14 september 2018 en de Kersttrekking op 14 december 2018. De trekkingen vinden plaats vanaf 10.00 uur in de Van Eeghenstraat 70 te Amsterdam. De uitslagen van de maandelijkse trekkingen worden elke 10e van de maand gepubliceerd. Wijzigingen voorbehouden.


© 2018 BankGiro Loterij N.V. De vergunning voor de loterij is afgegeven door de Kansspelautoriteit onder kenmerk 10235 d.d. 23/12/2016. 18+ Speel bewust